Нормативна база / Про вдосконалення шляхів розвитку молодіжного житлового будівництва

Кабінет Міністрів України

Постанова від 28.10.1996 № 1300

Про вдосконалення шляхів розвитку молодіжного житлового будівництва

Відзначити, що десятирічний досвід міст Києва, Харкова, Дніпропетровська, Львова, Луганська, Сєверодонецька, Запоріжжя, Маріуполя, Одеси та інших щодо вирішення житлових проблем молоді шляхом створення молодіжних житлових комплексів охопив майже всі регіони України, сприяв додатковому введенню в дію більш як 2,5 млн. кв. метрів житла і задоволенню житлових потреб майже 50 тисяч молодих сімей.
Відповідно до Концепції державної житлової політики і Закону України "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні" Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:

1. Затвердити Положення про молодіжний житловий комплекс (додається).

2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, виконкомам рад, міністерствам, відомствам сприяти подальшому розвиткові молодіжних житлових комплексів. З цією метою:

1) сприяти виділенню земельних ділянок у місцях масової забудови та в приміській зоні, які забезпечені інженерними комунікаціями, під будівництво багатоповерхових і садибного типу житлових будинків для молоді;

2) під час розмежування державного майна між державною і комунальною власністю, корпоратизації та акціонування будівельного комплексу вишукувати можливість для передачі в установленому порядку наявних потужностей будівельної індустрії молодіжним житловим комплексам, а також сприяти розвиткові їх виробничої та соціальної бази;

3) вживати заходів до передачі молодіжним житловим комплексам та їх організаціям вбудовані та прибудовані приміщення соціально-побутового, культурно-оздоровчого, торговельного та іншого призначення;

4) передавати молодіжним житловим комплексам відселені будинки, що підлягають реконструкції, забезпечивши у встановленому порядку відселення мешканців, а також вживати заходів до створення на базі реконструкції та оновлення існуючого житлового фонду цих комплексів у всіх обласних центрах і великих містах;

5) забезпечити безплатну передачу молодіжним житловим комплексам наявної проектно-кошторисної документації на нерозпочаті будівництвом два і більше років житлові будинки;

6) передавати молодіжним житловим комплексам у встановленому порядку розпочаті будівництвом, але не завершені через відсутність коштів житлові будинки разом з проектно-кошторисною документацією з відшкодуванням ними фактичних витрат;

7) забезпечити виконання постанови Верховної Ради України від 26 листопада 1993 р. "Про державну дотацію на утримання квартир у будинках житлово-будівельних (житлових) кооперативів і молодіжних житлових комплексів" щодо надання державних дотацій на комунальні послуги, обслуговування та капітальний ремонт будинків молодіжних житлових комплексів, які перебувають на балансі чи обслуговуються підприємствами молодіжних житлових комплексів, у межах різниці між загальною вартістю і платежами населення;

8) вирішувати за поданням молодіжних житлових комплексів питання про передачу їм функцій замовника і забудовника мікрорайонів житлових будинків, об'єктів соціально-побутового, торговельного та іншого призначення.

3. Установити, що головним завданням молодіжних житлових комплексів є розв'язання житлових проблем молодих сімей шляхом залучення їх праці, коштів і сприяння держави у цій справі через механізм надання молодим сім'ям пільгових довготермінових кредитів і одноразових безвідплатних субсидій на будівництво житла.

4. Установити, що вартість об'єктів соціально-побутового та торговельного призначення молодіжних житлових комплексів відноситься на вартість одного квадратного метра загальної площі житла.

5. Міністерству фінансів, Міністерству економіки із залученням Фонду сприяння молодіжному житловому будівництву:

розробити та затвердити в двомісячний термін положення про порядок надання державного пільгового довготермінового кредиту молодим сім'ям на будівництво житла;

під час доопрацювання проекту Державного бюджету України на 1997 рік та його формування на наступні роки передбачати виділення коштів для надання адресного пріоритетного пільгового довготермінового (20-30 років) кредиту молодим сім'ям на будівництво житла;

внести Кабінетові Міністрів України у тримісячний термін погоджені пропозиції про надання фінансово-економічних пріоритетів господарській діяльності молодіжних житлових комплексів, а також підвищення заінтересованості підприємств незалежно від форм власності в інвестуванні молодіжного житлового будівництва.

6. Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Міністерству у справах сім'ї та молоді разом з Фондом сприяння молодіжному житловому будівництву розробити і затвердити у тримісячний термін механізм визначення доходу молодих сімей, порядку надання їм пільгових безвідплатних субсидій на будівництво (реконструкцію) житла та здійснення пільгового погашення ними довгострокових кредитів.

7. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям сприяти формуванню молодіжних житлових комплексів з різних, у тому числі пільгових категорій молодих громадян, за принципами створення об'єднань (товариств) забудовників та співвласників багатоквартирних житлових будинків, скасувавши при цьому практику утримання для своїх потреб часткових обсягів житла з побудованої житлової площі.

8. Міністерству у справах сім'ї та молоді, Державному комітетові по житлово-комунальному господарству разом з центральним комітетом профспілки працівників молодіжних житлових комплексів, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування проводити виховну та оздоровчу роботу з мешканцями молодіжних житлових комплексів, а також сприяти поліпшенню експлуатації та збереженню житлового фонду, об'єктів соціально-культурного, побутового і спортивно-оздоровчого призначення.

9. Установити, що формою участі в будівництві молодіжних житлових комплексів за згодою сторін може бути трудова, інтелектуальна, фінансова чи будь-яка інша участь.

10. Підприємства та організації, в які майбутні мешканці молодіжних житлових комплексів переведені для виконання робіт, пов'язаних з будівництвом об'єктів цих комплексів, укладають з ними трудові угоди. При цьому трудовий стаж за основним місцем роботи не переривається і зберігається право на пільги та переваги, передбачені законодавством.

Участь у будівництві молодіжних житлових комплексів бере переважно молодь, яка потребує поліпшення житлових умов. До одержання житлового приміщення у зазначених будинках за їх майбутніми мешканцями зберігається право перебувати на квартирному обліку за місцем роботи або проживання.

11. Керівники підприємств, установ і організацій надають мешканцям молодіжних житлових комплексів після закінчення ними робіт, пов'язаних з його будівництвом, згідно з укладеними угодами попередню роботу (посаду), а у разі її відсутності іншу рівноцінну роботу (посаду) на тому ж підприємстві, в установі чи організації.

12. Молодіжним житловим комплексам привести установчі документи у відповідність з цією постановою та Положенням про молодіжний житловий комплекс.

13. Органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування здійснити безплатну перереєстрацію установчих документів молодіжних житлових комплексів.


 

Прем'єр-міністр України

П. ЛАЗАРЕНКО


Інд. 24

 




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету
Міністрів України
від 28 жовтня 1996 р. N 1300

ПОЛОЖЕННЯ
про молодіжний житловий комплекс

1. Молодіжне житлове будівництво на території України, враховуючи набутий досвід, здійснюється шляхом створення молодіжних житлових комплексів.

2. Молодіжно-житловий комплекс (далі - МЖК) - це підприємство чи організація незалежно від форм власності, що виконує функції замовника і забудовника житлових будинків, об'єктів соціально-культурного, побутового, спортивно-оздоровчого призначення для задоволення житлових, соціально-економічних потреб молодих сімей, які потребують поліпшення житлових умов, надання житлово-комунальних та інших послуг.

3. Метою створення МЖК є:

прискорення розв'язання житлових та соціальних проблем молоді;

участь у розробленні та реалізації державних, регіональних, місцевих і власних програм поліпшення житлових і соціально-економічних умов молодих сімей;

розв'язання проблем зайнятості молоді шляхом створення додаткових робочих місць;

поліпшення демографічної ситуації в суспільстві;

створення нормальних виробничих і побутових умов шляхом запровадження нових форм експлуатації та обслуговування селітебної території населених пунктів.

4. Головним принципом діяльності МЖК у ринкових умовах є забезпечення розв'язання житлових проблем молодих сімей шляхом залучення їх праці, коштів і сприяння держави у цій справі через механізм надання молодим сім'ям пільгових довготермінових кредитів та одноразових безвідплатних субсидій на будівництво житла.

5. МЖК відповідно до покладених на нього завдань:

1) проводить підготовчу роботу щодо створення молодіжних об'єднань, фінансового, проектно-кошторисного та організаційного забезпечення будівництва і реконструкції об'єктів;

2) здійснює будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт і утримання житла, об'єктів соціально-культурного, побутового, спортивно-оздоровчого, а також виробничого і торговельного призначення;

3) сприяє розвиткові ринкових відносин у сфері будівництва і експлуатації житла та інших об'єктів МЖК;

4) створює додаткові робочі місця для молоді та інших малозабезпечених верств населення шляхом створення підприємств, закладів з надання житлово-комунальних, побутових, спортивно-оздоровчих та інших послуг;

5) запроваджує нові форми надання житлово-комунальних послуг та залучення громадян до участі в утриманні, використанні та відновленні наявного житлового фонду;

6) вивчає та запроваджує вітчизняний та зарубіжний досвід комплексного розв'язання соціально-побутових, економічних та житлових проблем молоді;

7) розробляє та вживає заходів до реалізації затверджених програм поліпшення житлових та соціально-побутових умов молоді шляхом залучення наявних і нетрадиційних джерел фінансування будівництва, експлуатації та відновлення об'єктів МЖК; залучення можливостей підприємств, установ і організацій регіонів, а також військових частин для надання допомоги у встановленому порядку в будівництві зазначених об'єктів;

8) здійснює організацію будівельного та експлуатаційного процесу, залучає робітників на додаткові робочі місця та проводить їх навчання;

9) залучає до виконання робіт спеціалізовані організації чи проводить їх власними силами.

6. МЖК провадить свою діяльність на принципах господарського розрахунку, самоокупності та самофінансування.

7. Джерелами фінансування будівництва МЖК є:

кошти громадян та молодих сімей;

державні пільгові довготермінові кредити молодим сім'ям на будівництво житла;

цільові безвідплатні субсидії;

кошти підприємств незалежно від форм власності;

доходи, одержані від провадження господарської діяльності;

доходи, одержані від випуску і розміщення цінних паперів і житлових облігацій;

кредити іноземних банків і кошти окремих інвесторів;

кошти державного та місцевого бюджетів;

іпотечні та банківські кредити;

кошти від часткового звільнення від обов'язкових платежів і зборів у місцеві бюджети;

інші джерела, в тому числі нетрадиційні, що не суперечать законодавству України.

8. МЖК має право:

провадити будь-яку господарську діяльність, що передбачена його Статутом та не суперечить законодавству;

самостійно розробляти і затверджувати програми виробничо-господарської діяльності, титульні списки нових будов, порядок і розмір формування фондів оплати праці;

створювати і ліквідовувати свої підприємства, об'єднання, товариства, підприємства торгівлі, спортивно-оздоровчі об'єкти тощо;

об'єднувати власні кошти з коштами місцевих органів виконавчої влади, державних підприємств, кооперативів, інших організацій та окремих громадян, створювати власні кредитно-розрахункові фонди для залучення благодійних внесків фізичних і юридичних осіб;

розглядати пропозиції, заяви, скарги з питань, що належать до його компетенції;

скликати форуми, конференції, семінари та наради, організовувати лотереї, конкурси та інші масові заходи з питань, що належать до його компетенції;

співробітничати з відповідними організаціями інших країн, укладати з ними двосторонні та багатосторонні договори (угоди).

9. За домовленістю між інвесторами, замовниками (громадянами) та підприємствами що здійснюють будівництво, а також підприємствами-пайовиками встановлюються обсяги, норми і терміни трудової та фінансової участі громадян у будівництві об'єктів МЖК.

10. Квартира в МЖК надається тільки після повного завершення робіт, передбачених трудовою програмою чи угодою.

Норму трудової чи іншої участі можуть виконувати члени сім'ї громадянина, який є замовником житла в МЖК.

11. Прийняття об'єктів МЖК в експлуатацію провадиться державною приймальною комісією з обов'язковою участю представників МЖК. Збудовані житлові будинки та інші об'єкти можуть передаватися власниками у повне господарське відання або в оперативне управління МЖК.

12. Надання квартир у будинках МЖК здійснюється відповідно до укладених договорів з урахуванням виконання норми трудової чи фінансової участі. При цьому, якщо замовник житла сплатив вартість квартири, йому в установленому порядку видається свідоцтво власника квартири і обов'язково укладається договір про вступ до об'єднання (товариства) співвласників багатоквартирного житлового будинку МЖК.

13. Якщо замовник житла для будівництва квартири залучав кошти підприємств, установ і організацій на умовах пайової участі, побудована квартира заселяється ним в установленому порядку, укладається угода з об'єднанням (товариством) співвласників житлового будинку МЖК і підприємством-пайовиком. При цьому замовник житла і підприємство-пайовик протягом 3 місяців з'ясовують умови переходу квартири у власність.

14. Якщо замовник житла належить до категорії державних службовців або осіб, які потребують захисту держави, і на будівництво квартири за них було внесено кошти з місцевого бюджету, в установленому порядку їм видається ордер на заселення або укладається договір про оренду квартири, що перебуває в комунальній власності і в подальшому може бути приватизована в установленому порядку.

15. Замовник житла, який скористався державним довготерміновим пільговим кредитом, свої відносини з кредитором формує на основі укладання кредитної угоди, після виконання якої видається свідоцтво власника квартири.

16. Для утримання основних фондів МЖК, задоволення соціально-економічних потреб молодих сімей і надання їм житлово-комунальних та інших послуг місцеві органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування здійснюють обов'язкове безплатне реєстрування об'єднань (товариств) співвласників багатоквартирних будинків МЖК.

17. МЖК на добровільних засадах для координації діяльності об'єднуються у Всеукраїнську асоціацію "Укрмолодьжитло" та інші об'єднання, які співпрацюють з Фондом сприяння молодіжному житловому будівництву, на рахунках якого акумулюються кошти державного бюджету та інших джерел фінансування для молодіжного житлового будівництва.

18. Свою діяльність МЖК припиняє в порядку, передбаченому в його Статуті, та відповідно до законодавства.

версія для друку